Alla inlägg under december 2007

Av Leo Hakala - 5 december 2007 12:18

Olen äitin kanssa mummolassa ja äiti leipoo piparkakkuja. Enimmäkseen seurasin vierestä, mutta autoin vispaamaan valkuaista sokerikuorrutukseen, jolla äiti sitten koristeli pipareita ja piparkakkutaloa. Eikö tullutkin hieno talo!

Kävimme myös uimassa ja täytyy sanoa, että täällä Motalassa oli paljon hauskempi lasten allas kuin meillä kotona Halmstadissa. Oli joutsenia, dinosauruksia, vesiputouksia, liukumäkiä ja vaikka mitä!


Jag är med mamma hos mormor och morfar och mamma bakar pepparkakor. Jag ser mest på medan mamma håller på, men jag hjälpte till att vispa äggvitan till kristyren som mamma sen dekorerade pepparkakorna och pepparkakshuset med. Visst blev huset fint!

Vi var även i simhallen och jag måste säga att Motalas barnbassäng var mycket roligare än den vi har hemma i Halmstad. Där fanns svanar, vattenfall, bubbelpool, rutschkanor och massa annat!


/Leo

Av Leo Hakala - 1 december 2007 12:11

En ihan vielä osaa kontata, vaikka usein nousenkin polvilleni, mutta liikkumaan pääsee silti. Tosin vain takaperin ja sen takia saattaa joskus joutua pöydän tai sohvan alle kiinni. Lelujakin voi kulettaa mukana suussa, joten ei ole valittamista ;)


Jag kan inte riktigt krypa ännu, fastän jag ofta ställer mig på alla fyra, men förflytta mig kan jag ändå. Det går dock inte framåt, utan bakåt, och då kan man fastna under bord och soffor. Leksakerna får jag med mig genom att bära dem i munnen, så jag har inget att klaga på ;)


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards